Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ogłasza przetarg nieograniczony na realizację zamówienia sektorowego pn.:

„Zakup energii elektrycznej  na potrzeby Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o w Myszkowie”

Postępowanie    prowadzone    jest     w     trybie     przetargu     nieograniczonego,    zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień sektorowych, dla których nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej kwoty 428 000 euro dostępnego na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem http://bip. zwik-myszkow.pl

  1. Przedmiot zamówienia
  1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej zgodnie z ustawą dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020r., poz. 833 z późn. zm.) do punktów poboru energii elektrycznej wskazanych przez Zamawiającego (oczyszczalni ścieków, ujęcia wody, przepompowni ścieków, budynków administracyjnych) w prognozowanej ilości: 2 787 905 kWh/12m-cy.
  2. Szczegółowy wykaz obiektów – punktów poboru energii elektrycznej (dalej „PPE”) wraz z planowanymi parametrami dystrybucyjnymi (moc umowna/ grupa taryfowa) zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ.
  3. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla wszystkich PPE wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ jest Tauron Dystrybucja S.A. Oddział Częstochowa (zwanego dalej OSD).
    Prognozowane zużycie energii elektrycznej, o którym mowa w pkt. a) niniejszego ustępu, jest wielkością oszacowaną z należytą starannością, jednakże dane te mają charakter orientacyjny, służący do obliczenia ceny oferty oraz porównania ofert i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Rozliczenie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie według cen jednostkowych określonych w ofercie wybranego Wykonawcy i rzeczywistej ilości energii elektrycznej zużytej przez Zamawiającego w okresie realizacji zamówienia. Niniejsze zamówienie nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej.
  4. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (dalej „OSD”), którym na terenie Miasta Myszków jest Tauron Dystrybucja S.A. Oddział Częstochowa.
  5. W celu realizacji zamówienia Wykonawca musi posiadać ważną i obowiązującą Generalną Umowę Dystrybucyjną zawartą z właściwym dla Zamawiającego Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, o którym mowa w pkt. f).
  6. Dostarczana energia elektryczna musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi i Polskimi Normami.
  7. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów Zamawiającemu, na jego pisemny wniosek, przysługuje prawo bonifikaty lub upustu według stawek określonych w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U.z 2019r., poz. 503).
  8. Wykonawca zobowiązany będzie do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia, odpowiedniego dla odbiorów w grupach taryfowych i przy mocach umownych. Koszty wynikające z dokonywania bilansowania winny zostać uwzględnione w cenie energii elektrycznej.
  9. Zamawiający informuje, że upoważni i zobowiąże wyłonionego w ramach niniejszego postępowania Wykonawcę do złożenia w imieniu Zamawiającego, zgłoszenia o wyborze Sprzedawcy energii elektrycznej Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego oraz przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia zmiany Sprzedawcy w wersji elektronicznej, najpóźniej w dniu podpisania umowy.
  10. Szczegółowy zakres    zamówienia   oraz    warunki   jego    realizacji    zostały określone w wykazie punktów odbioru energii elektrycznej (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz we wzorze Umowy sprzedaży energii elektrycznej (Załącznik nr 5 do SIWZ).
  11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
  13. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej „SIWZ”) dostępnej na stronie Zamawiającego pod adresem: http://bip.zwik-myszkow.pl

  1. Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień

Kod CPV:

09310000-5     Elektryczność

09000000-3     Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

09300000-2     Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. spełniają warunki udziału w postępowaniu,
  2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

  1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca wykaże posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
  2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł.
  3. zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem zawartej umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych energii elektrycznej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającym na terenie , na którym Zamawiającym ma swoje punkty poboru energii elektrycznej tj. z Tauron Dystrybucja S.A., Oddział Częstochowa, weryfikowanym poprzez oświadczenie Wykonawcy.

Podstawy wykluczenia:

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, których dotyczą podstawy wykluczenia wskazane w § 24 ust. 1-2  Regulaminu udzielania zamówień sektorowych.

  1. Termin wykonania zamówienia
    1. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację niniejszego zamówienia zobowiązany jest do rozpoczęcia realizacji umowy – niezwłocznie po jej podpisaniu, przy czym dostawa energii elektrycznej do poszczególnych PPE wskazanych
      w Załączniku nr 1 do SIWZ na okres 12 miesięcy.
    2. Umowa na realizację niniejszego zamówienia zostanie zawarta na czas oznaczony
      i będzie obowiązywała w terminie do dnia 31.08.2022r.
  2. Adres strony internetowej, na której udostępnione jest niniejsze ogłoszenie oraz SIWZ wraz z załącznikami:

Strona internetowa Zamawiającego: http://bip.zwik-myszkow.pl

  1. Kryteria oceny ofert:
    1. Jedynym kryterium oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu, którym będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty najkorzystniejszej jest „cena oferty” – 100%.
    2. Do oceny kryterium „cena oferty” będzie brana pod uwagę cena ofertowa brutto zaoferowana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty (Załącznik nr 2 do SIWZ), czyli zawierająca należny podatek od towarów i usług (VAT). Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów, czyli 100 pkt.
  1. Miejsce i termin składania ofert
    1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pod adresem: ZWiK Sp.z.o.o , ul. Okrzei 140, 42-300 Myszków, pok. 16
    2. Termin składania ofert: oferty muszą być złożone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23.08.2021r., do godz. 1300.
  2. Termin związania ofertą

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

  1. Wymagana forma składania ofert

Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej.

  1. Wadium

       Zamawiający wymaga wpłaty wadium w kwocie 15.000,00 zł.

  1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
SIWZ pdf 635.85 KB Super User
Załącznik nr 1 pdf 351.13 KB Super User
Załącznik nr 2 pdf 488.92 KB Super User
Załącznik nr 3 pdf 284.09 KB Super User
Załącznik Nr 4 pdf 461.15 KB Super User
Załącznik nr 5 pdf 465.65 KB Super User
Wykaz punktów ZWiK xlsx 15.14 KB Super User
Odpowiedzi na pytania pdf 54.47 KB Super User
Odpowiedzi na pytania cd. pdf 131.70 KB Super User
Zmiana treści umowy pdf 38.54 KB Super User
Załączniki w formie edytowalnej 7z 60.24 KB Super User
Informacja z otwarcia ofert pdf 54.84 KB Super User
Zawiadomienie o wyborze oferty pdf 74.57 KB Super User
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 09, sierpień 2021 09:57 Super User
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 16, sierpień 2021 09:26 Super User
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
środa, 18, sierpień 2021 06:59 Super User
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
środa, 18, sierpień 2021 10:47 Super User
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 24, sierpień 2021 05:56 Super User
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 27, sierpień 2021 07:47 Super User